1. Обсяг домашніх навчальних завдань не повинен перевищувати ¼ того, що виконано на уроці.
2. Систематично озброювати
учнів раціональними методами і прийомами домашньої роботи.
3. У розмові з батьками чітко
визначити їх роль у наданні допомоги дітям під час приготування ними домашніх
завдань ( не виконувати за них жодного завдання, забезпечувати належні
санітарно-гігієнічні умови для навчальної роботи вдома, привчати дітей
дотримуватись режиму дня, заохочувати їх працю, за погодженням з учителем
рекомендувати раціональні методи й прийоми виконання завдань).
4. Домашні завдання мають
бути чітко сплановані педагогом. У кінці уроку вчитель звертається до школярів
з проханням відкрити щоденники, подає в скороченому вигляді домашнє завдання на
дошці, стежить, щоб усі зробили потрібні записи. Можна пропонувати учням
(особливо в молодших і середніх класах) взаємно перевірити правильність таких
записів.
5. Після цього варто
відвести кілька хвилин для ознайомлення школярів з особливостями виконання
домашньої роботи (розв’язати у класі подібну задачу, вправу як своєрідний
інструктаж до навчальної праці вдома).
6. По можливості
забезпечувати диференційований підхід до визначення змісту й обсягу домашніх
завдань з урахуванням індивідуальних особливостей школярів, їхніх запитів та
інтересів.
7. Використовувати завдання
творчого характеру, які приваблювали б учнів своєю новизною і цікавістю.
8. Не варто давати домашні
завдання на післявихідні й післясвяткові дні.